Wspólnota z młodych lat jest na całe życie, czyli... rodzinne spotkanie seniorów KSM

KSM

W dniach 29.04-3.05.2023 zawitaliśmy na gościnną ziemię Rycką na zaproszenie Ks. Stanisława Chodźko, byłego asystenta diecezjalnego KSM Diecezji Siedleckiej i naszego przyjaciela z lat dziewięćdziesiątych.

Nie nudziliśmy się tu! Ksiądz Stasiu przygotował nam bardzo bogaty plan pobytu.

Odwiedziliśmy Kazimierz Dolny. Zwiedzaliśmy miasto Ryki z naszym dostojnymi przewodnikiem, a wieczorem podczas kolacji spotkaliśmy się z biskupem Henrykiem Tomasikiem, odpowiedzialnym z ramienia Episkopatu Polski za KSM w latach dziewięćdziesiątych i naszym przyjacielem ks. Julianem Brzezickim, byłym asystentem diecezjalnym KSM Diecezji Zamojsko-Lubaczowskiej. Swoją obecnością zaszczycili nas asystent generalny KSM ks. Andrzej Lubowicki oraz przedstawiciele Krajowej Rady KSM i Prezydium. Następnego dnia uczestniczyliśmy w Mszy św. celebrowanej w Sanktuarium Matki Bożej Gułowskiej - Patronki Żołnierzy Września.

Po niej udaliśmy na Kopiec Sienkiewicza w Okrzei, usypany między innymi przez przedwojennych KSM-owiczów.

Następnie przyszła pora na podziwanie uroków przyrody. Wzięliśmy udział w dwugodzinnym spływie kajakowym po pięknej i bardzo krętej rzece Wieprz.

Po trudach wiosłowania czekał na nas grill przygotowany przez proboszcza parafii Żabianka. Mieliśmy okazję zwiedzić wnętrze przepięknego XVII-wiecznego drewniango kościoła.

KSM

We wtorek udaliśmy się do Dęblina. Pod opieką pani przewodnik zwiedzaliśmy centrum miasta, Pałac Jabłonowskich, Fort Dęblinski i Muzeum Lotnictwa Wojskowego. Nie mogliśmy nie skorzystać z okazji zwiedzenia Muzeum Jana Kochanowskiego w Czarnolasie.

W ostatnim dniu naszego pobytu uczestniczyliśmy w uroczystej Mszy św. w kościele parafialnym w Rykach z udziałem władz miejskich i pocztów sztandarowych.

Oczywiście poza zwiedzaniem wykorzystywaliśmy też czas na wspominanie czasów naszej działalności w KSM.

W trakcie rozmów często pojawiała się osoba księdza prałata Antoniego Sołtysika, którego 5. rocznicę śmierci będziemy obchodzić 26 maja. Śpiewaliśmy pieśni religijne, patriotyczne, piosenki z naszych młodzieżowych czasów. Przygrywał nam na gitarze nasz przyjaciel ks Julian Brzezicki. Był to czas integracji dla naszych dzieci - lepiej się poznały, wspólnie się bawiły i grały.

Był to już nie pierwszy zjazd seniorów KSM, a my czujemy potrzebę organizacji kolejnych spotkań!

To były wspaniałe dni spędzone w gronie Przyjaciół z KSM i ich rodzin w domu rekolekcyjnym Domowego Kościoła w Bobrownikach.

+2 0
2023-05-04 11:06

Dobra zabawa i szlachetny cel

Bal rozpoczął się polonezem

Katarzyna Krawcewicz

W Wojewódzkiej Komendzie OHP w Zielonej Górze odbył się charytatywny bal karnawałowy zorganizowany przez Katolickie Stowarzyszenie Młodzieży.

Egzaminem z języka polskiego rozpoczął się trzydniowy egzamin ósmoklasisty

2024-05-14 07:42

Adobe Stock

Centralna Komisja Egzaminacyjna wyniki egzaminu ósmoklasisty ma ogłosić 3 lipca br. Tego samego dnia swoje indywidualne wyniki poznają uczniowie.

Rada Unii Europejskiej zatwierdziła pakt migracyjny

2024-05-14 12:57

Adobe Stock

Ministrowie finansów państw unijnych we wtorek ostatecznie zatwierdzili pakt migracyjny. Przeciwko głosowały trzy kraje: Polska, Słowacja i Węgry. Pakt ma kompleksowo regulować sprawy migracji w Unii Europejskiej, w tym kwestie związane z pomocą udzielaną krajom znajdującym się pod presją migracyjną.

10 mało znanych faktów o objawieniach w Fatimie

107. rocznica objawień Matki Bożej w Fatimie

Zachodniopomorskie/ 40-latek z nożem w ręku wszedł do...